Follow your dream

2 september 2023 - Alaska, Alaska, Verenigde Staten

September 2023 dan eindelijk een 3 weken durende reis naar Alaska en Yukon (Canada).

Eerste 2 weken georganiseerd vanuit een reisbureau en de laatste week Whitehorse Yukon, Canada.  Tijdens mijn Camino naar Santiago de Compostela had ik een ontmoeting met een moeder en haar dochter die ook deze tocht liepen  Tijdens een gesprek kwam naar voren dat mijn volgende doel ‘Alaska’ zou zijn. Alaska heeft op mij altijd al een enorme aantrekkingskracht gehad om zijn prachtige flora en fauna, oftewel de natuur. Er komen heel dieren in het wild voor en de ‘ big five’ van Alaska zijn : Grizzly beren, dal schapen, caribous, rendieren ( mosses) en wolven. En de zesde in de rij is de lynx.
Verder veel nationale parken, indrukwekkende gletsjers, blauwe wateren, bergen, vulkanen en uitgestrekte ijslandschappen.

Tijdens ons gesprek vroegen ze me lachend om dan bij hen een bakje koffie te komen doen. Zij bleken namelijk in Yukon te wonen vlakbij de grens met Alaska. Toeval? Misschien maar wel een leuk toeval. Dit bakje koffie wordt nu een 5 daagse bij hen in Yukon, Whitehorse.

2 September door de jongste dochter naar Schiphol gebracht en via Frankfurt 10 uur vroeger dan in NL geland in Anchorage, Alaska. Naast genieten van dit deel van moeder hoop ik ook weer enkele blogs en foto’s te maken die ik op deze site ga plaatsen.

Alaska en Yukon, Canada, een droom die begonnen is.

On top of your dreams you’ll find the north

jfk.reislogger.nl

1. Anja:
    4 september 2023
    Wat leuk om te lezen dat deze reis als bestemming Alaska heeft. Ik ben benieuwd naar de verhalen en de mooie foto’s. Hele fijne weken!
  2. Rob B:
    4 september 2023
    Mooi avontuur Jack, Ik ga je weer volgen!! Stay safe!!
  3. Judith van der Wolde:
    4 september 2023
    Het is zo ver, veel plezier!❤️
  4. Peter D:
    4 september 2023
    Mooi dat je je droom en hart volgt. Suc6 and stay save my friend.
  5. Jan Pieter:
    Prachtig!! Genieten!❤️
  6. Roel Arends:
    4 september 2023
    Wat zal dat een mooie reis worden Jack. Heel veel plezier, maar doe voorzichtig natuurlijk 🍀❤️
  7. Annet:
    Een fantastisch avontuur en nu op naar Denali park! ❤️
  8. Jan Pieter:
    5 september 2023
    Wat een avontuur Jack
    Geniet er van enne...ik wil die selfie van jou met een beer zien heh
    Heel veel plezier en wees voorzichtig
  9. Tietsje en Frans:
    6 september 2023
    Vooral genieten Jack van deze fantastische belevenis!
  10. Albert Velema:
    6 september 2023
    Genieten van deze trip Jack!
  11. Johan Akkerman:
    8 september 2023
    Jack pas op voor Beren op de weg!🤣Geniet ervan en ik zie uit naar je mooie foto's.