Follow your dream

2 september 2023 - Alaska, Alaska, Verenigde Staten

September 2023 dan eindelijk een 3 weken durende reis naar Alaska en Yukon (Canada).

Eerste 2 weken georganiseerd vanuit een reisbureau en de laatste week Whitehorse Yukon, Canada.  Tijdens mijn Camino naar Santiago de Compostela had ik een ontmoeting met een moeder en haar dochter die ook deze tocht liepen  Tijdens een gesprek kwam naar voren dat mijn volgende doel ‘Alaska’ zou zijn. Alaska heeft op mij altijd al een enorme aantrekkingskracht gehad om zijn prachtige flora en fauna, oftewel de natuur. Er komen heel dieren in het wild voor en de ‘ big five’ van Alaska zijn : Grizzly beren, dal schapen, caribous, rendieren ( mosses) en wolven. En de zesde in de rij is de lynx.
Verder veel nationale parken, indrukwekkende gletsjers, blauwe wateren, bergen, vulkanen en uitgestrekte ijslandschappen.

Tijdens ons gesprek vroegen ze me lachend om dan bij hen een bakje koffie te komen doen. Zij bleken namelijk in Yukon te wonen vlakbij de grens met Alaska. Toeval? Misschien maar wel een leuk toeval. Dit bakje koffie wordt nu een 5 daagse bij hen in Yukon, Whitehorse.

2 September door de jongste dochter naar Schiphol gebracht en via Frankfurt 10 uur vroeger dan in NL geland in Anchorage, Alaska. Naast genieten van dit deel van moeder hoop ik ook weer enkele blogs en foto’s te maken die ik op deze site ga plaatsen.

Alaska en Yukon, Canada, een droom die begonnen is.

On top of your dreams you’ll find the north