Into the Wild

22 september 2023 - Healy, Alaska, Verenigde Staten

Into the wild bus

in Healy staat de bus die gebruikt is voor de film ‘ into the wild ‘ uit 2007. Is een must see movie !
Is een film uit 2007 ( director Sean Penn) die gaat over de jonge student Chris McCandles die het gehad heeft met z’n middenklasse leventje en resoluut een andere weg in slaat. Hij laat alles achter en wordt een zwerver. Met zijn schamele bezittingen reist hij naar Alaska.
Is een film gebaseerd op een werkelijk verhaal wat door Jon Krakauer (1996) in een boek werd beschreven. Een museum read boek !
de 24 jarige Chris wordt in de zomer van 1992 levenloos gevonden in een oude bus midden in de wildernis van Alaska.
De muziek is o.a. Gecomponeerd door Eddy Vedder ( leadzanger van Pearl Jam) en is van uitzonderlijke schoonheid. En ja… muziek is een must listen !

De jonge Chris McCandless heeft de laatste maanden van z’n leven doorgebracht in een bus waarvan de originele versie nu in een museum in het noorden van Alaska is gebracht. De bus werd door de defensie van de USA van z’n oorspronkelijk plek gehaald omdat meerdere mensen die de bus wilden zien en bezoeken tijdens hun reis naar deze originele bus om het leven kwamen. De bus stond op ongeveer 60 km van de bewoonde wereld midden in een extreem koud en onbegaanbaar gebied in Alaska

De bus die is gebruikt voor de film staat in Healy vlakbij het Denali National Park.
Ik heb de plaats bezocht en ben even in de bus geweest.  En als je het boek gelezen, de film gezien en de muziek van Eddy Vedder beluisterd hebt ben je even helemaal stil. Wat kan stilte dan indrukwekkend en fantastisch zijn.
Eigenlijk een must visit voor de liefhebbers van boek, film en muziek.
Ik vond het een bijzondere ervaring die me deed beslissen het boek, de film en de muziek nog een keer te lezen, te zien en te beluisteren.

‘  Into the wild ‘ over een jonge man die het ultieme doel heeft om te leven van het land en om zijn ‘valse ik’ die door de maatschappij is gevormd, in de natuur van Alaska op de proef te stellen. Omdat hij zijn belevenissen in dagboeken opschreef is een goed beeld verkregen van het leven van de laatste maanden van Chris McCandless.
Hij is een hongerdood gestorven en is 24 jaar ( 1968-1992) geworden. en uiteindelijk gevonden door enkele jagers in ‘de bus ‘bus enkele dagen na zijn dood.

Into the wild bus DSC_5575Into the wild busInto the Wild busInto the wild bus

1. Rob B:
    Indrukwekkend Jack!!
  2. Elles:
    22 september 2023
    Wat een boeiende zin:'zij valse ik die door de maatschappij is gevormd'. Mooie verhalen schrijf je!
  3. Richard Nijssen-James:
    Mooi verwoord Jack!
  4. Inge:
    Prachtige verhalen Jack.
  5. Johan Akkerman:
    26 september 2023
    De bus en het verhaal is ook op de TV bij de serie reizen Waes geweest. Inderdaad een bijzonder verhaal,