Voorbereiding Camino Frances

6 september 2021 - Zorgvlied, Nederland

Maandag 6 september is het zover. Zondag naar Zeist, nachtje slapen bij jongste dochter en haar vriend. Dochter brengt me al vroeg id ochtend naar Amsterdam ( heel lief). Eerst een dagje reizen per trein en dan dinsdagochtend de eerste etappe in de Pyreneeën van Frankrijk naar Spanje.
De Corona inentingen gehad en alle papieren en apps in orde. Ook voldoende mondkapjes bij me en een zorgvuldig ingepakte rugzak.  Doelstelling was dat ik de 10 kilogram niet zou overschrijden wat gelukt is. Heb er zin in en ben benieuwd wat de komende weken me gaat brengen.
Heb uiteraard een fotocamera, Sony RX 100VI, bij me en zal zo nu en dan ‘schrijven met het licht’ en foto’s ‘posten’. Overigens zijn bijna alle foto’s tot op heden gemaakt met mijn IPhone12. Vaak omdat ik deze sneller praat heb en deze ook ‘plaatjes’ maakt van meer dan goede kwaliteit. Daarnaast soms een blogje schrijven over de alledaagse beslommeringen en ontmoetingen van een pelgrim.
Ik heb geen tijdslimiet voor mezelf vastgesteld van hoelang ik over de voettocht zal doen. Ga wel zien hoe het ‘loopt’. Uiteraard kunnen Corona, ziekte en/ of andere calamiteiten alles doorkruisen maar daar ga ik vooralsnog niet van uit.
Het thuisfront ondersteunt me geweldig in alles en dat maakt het nog mooier deze droom te kunnen verwezenlijken.
Na 45 jaar in het arbeidsproces bij de politie zinvol en met heel veel plezier actief te zijn geweest is het fantastisch om nu zonder agenda en werkdruk de dingen te kunnen en mogen doen. Reizen, wandelen en genieten van het leven in de natuur stond al jaren heel hoog op m’n ‘to do’ lijstje.
En van nature stellen we vaak deze dingen uit en wordt dit lijstje alleen maar langer en langer. En dus nu tijd om te doen, de spullen te pakken en te gaan.
Ik kan het iedereen aanraden, wat het ook is. Als je iets echt graag wilt, stel het niet uit, zet de stap en doe of ga. ‘Dat doet er toe’!

Maandag 6 september vertrek van Amsterdam naar Parijs, Gare du Nord met de Thalys. Dan met de metro (4) naar station Parijs, Montpernasse. Vervolgens met de trein naar Saint Jean-Pied-de Port in Zuid Frankrijk.