Moeten

9 september 2021 - Pamplona, Spanje

Vandaag aangekomen in Pamplona na een tocht van zo’n 21 km die prima te doen was in vergelijk met de vorige 2 dagen.

The Bridge

Benen, schouders en rest van lijf weten weer wat het is om te werken … ben tenslotte vanaf augustus 2021 pensionada. Straks deze prachtige binnenstad verkennen en heb er zin in. Een hostel in het centrum geboekt en kamer helemaal voor mezelf. Wordt een topavond en nacht  zonder gesnurk en winden …van anderen en heerlijk vooruitzicht dus.
Gisteren van Roncesvalles naar Zubiri gelopen.

Onderweg van Roncesvalles naar ZubiriRoncesvalles

De nacht in het klooster Roncesvalle was op zich prima maar eigen initiatief vwb verlichting en wekker zetten was niet aan de orde. Om 22.00 uur werd het neonlicht uitgeschakeld wat klokslag 06.00 uur in de ochtend weer ingeschakeld werd en de hele zaal weer volop in het licht zette. Daarvoor om 05.45 uur werden we allen gewekt met klooster- koorzang  van ( nee, geen nonnen of engelen 😇) maar een opname en dus middels luidsprekers. Fijn wakker worden dus na op zich wel redelijke nacht. Geen ontbijt en in het donker beginnen met deze dag te lopen. Was weer stevig afzien vanwege het vele klimmen en dalen. Zie video.
Onderweg overigens wel koffie en lekker broodje gehad. De hele dag opgelopen met Kees uit Noord Holland. Een vijftiger die in de bollenhandel werkt. Mooie verhalen over z’n vele en verre reizen naar o.a. Amerika, China en Japan. Vanwege corona geen reizen momenteel naar het verre Oosten en na 2 jaar stevig doorwerken nu tijd voor de Camino. Gewoon de uitdaging en genieten van het moois op deze aarde. Niets meer en niets minder en van dingen die moeten moest hij niets hebben. Ik moet niets aldus Frits en zeker niet van autoriteiten. Nadat ik hem zei dat hij inmiddels de hele dag al opliep met iemand die 45 in actief geweest was bij de hermandad leverde dat uiteraard een glimlach op.
Overigens moeten we soms wel degelijk dingen is mijn stellige overtuiging. Zo moet ik elke dag in de ochtend even naar een kamertje van ongeveer 1 m2 om daar te doen wat niets met autoriteit te maken heeft maar wat wel moet. Leuk detail is dat ik vanmorgen na een bezoek aan dit kamertje na ‘ mijn moeten’ op de binnenzijde van de deur de woorden ‘ Buen Camino’ zag staan.

Buen Camino

Na de opluchting een fijne tekst voor weer een mooie tocht.
in Zubiri aangekomen 4x aangeklopt bij een hostel of Albergue en 4 x kregen we te horen: full/ complete. Werd dus spannend maar gelukkig toch nog een plekje kunnen vinden in een zaal met 9 anderen. Deze ervaring betekende wel dat ik voor vandaag in Pamplona iets geboekt heb.
Meer foto’s in menu foto’s.

Graffiti

1. Peter D:
    9 september 2021
    Haha leuk dat je met een bollekweker uit NH op pad was. Sterkte maar weer
  2. Ruud:
    9 september 2021
    Mooi om op deze wijze ook andere mensen te ontmoeten. Mooie foto’s en ik volg hier graag je belevenissen. 👍👋👴🏻
  3. Johan Akkerman:
    9 september 2021
    Je bent een onderhoudende verteller/ schrijver. Je bent echt bezig met het geen Je leuk vindt. Fantastisch. Geniet ervan en ik zie uit naar je volgend verhaal. Gr.
    Joop
  4. Hans Groen:
    9 september 2021
    Mooi verhaal en een mooie wandeling
  5. Elly:
    9 september 2021
    Hahaha vooral dat moeten en het kleine kamertje. Niets moet maar 1 ding moet wel…. 😅 Prachtig om te lezen en hoe mooi dit soort ontmoetingen. Geniet en geniet vooral van een nachtrust zonder gesnurk en al het andere 😉 Go go go Trots op je!
  6. Tietsje en Frans:
    9 september 2021
    Mooie verhalen Jack, leuk om zo je reis te volgen. Succes!!
  7. Roel Arends:
    9 september 2021
    Prachtig Jack, leest lekker weg haha. Mooi dat je de komende nacht even solo kunt slapen, geniet ervan en ook van Pamplona natuurlijk. Succes weer voor morgen.
  8. Harry:
    9 september 2021
    Mooie verhalen Jack! Respect! Ik doe het je met mijn knieën en benen niet meer na.
  9. Monique:
    10 september 2021
    Prachtige foto’s ook, naast je leuke update… fijn dat je dat met ons MAG delen! Genieten met een grote G!
  10. Aly:
    👍🚶‍♂️
  11. Dennis Bliek:
    10 september 2021
    Moi Jack, leuke blog. Ik zie het helemaal voor me :-). Herinner me nog de verhalen over je landlady en het vogeltje in de dakgoot. Keep up the spirit
  12. Jan cor Rijnvis:
    11 september 2021
    Mooi weer om te lezen vriend...blijf genieten!
  13. Elisa Van der wolde:
    11 september 2021
    Haha, “ik moet niks, ik moet alleen poepen” dat hoor ik al vanaf de dag dat ik geboren ben👏😂